17 May 2011

Kawan Baik Rapat Sejati Saya Selamanyaaaa


K semua mesti lah kenal budak atas ni Tipu kott lau tak kenal Okay hari ini aku nak ceriat pasal seorang budak yang bernama SUHAIDAH BINTI MAHMUD atau dikenali sebagai Susue/Sue/Edah dan sebagainya. Sekolah rendahnya SK KEB (P) SULTAN IBRAHIM dan di situlah tempat kami berkenalan Sewaktu darjah 6Kuning. Dulu bfre aku kawan dgn dia , aku ingat dia sombong tauuu Yelah jenis tk geti menegur orangnyaa Melawa 24/7 Kalau bolee semua barang dia nk warna PINK dari hujung rambut hingga hujung kaki Hihi Yelah ketua darjah dan pengawas perpustakaan kan Mana nk kawan dgn budak-budak nakal seperti aku ni ;P

Hahaha Time kami start nk kawan tu mmg berdekak Ceritanya begini :

Guru kelas aku , Cikgu Ika tk silap namanya telah menyuruh aku duduk disebelahnyaa --' Kerana kerja aku asyik berbual aje dengan kawan sebelah aku tu , Sabrina Hussien kott Dulu dia kawan baik aku tauu HIHI baik gilaaa dia Dengar aje cakap aku Dah macam apa dah K sambung , nk tknk terpaksalah aku menuruti permintaan Cikgu Ika itu walaupun aku tidak berapa menyenanginya. Then duduk sebelah dia MAKAIHHH ! Budak ni diamnyaaaa , buat kerja kemain kemas lagi Dengan lemah gemalai dia mengegamkan kertas-kertas tu semua Punye pembersih budak ni sampai buku tu kena gam sikit pun dia padam sampai bersih Tu kalau aku , lantaklah sana Asal siap Hehe Aku nk pinjam gam pun serba malu dahhhh (Babak 1 , habis)

Memandangkan aku akn jadi tablemate dia sampai akhir tahun , aku pun memutuskan untuk menjadikan dia KAWAN BARU aku ;) Dan aku telah memulakan sedikit teknik suai kenal Dengan cara :

Aku : Awk isilah alamat awk dan num hp dalam diary ni (diary sekolah)
BFF: Diam dan mengambil diary itu
Sementara menunggu dia menulis , aku pun buat lah kerja yang cikgu kasik Tiba-tiba loceng sekolah berbunyi Kringgggggggggggggggggggggg ! Masa untuk balik ! Dengan lincahnya aku pun masuk segala buku dan peralatan tulis kedlm beg Semangat untuk pulang Dan BFF pun memulangkan diary sekolah kpd aku Sebelum keluar dari barisan meja tu , aku sempat lah tanya
'Eh , awk duduk mana ?'
BFF menjawab : 'Taman Desa Jaya dah tulis dlm diary tu'
Aku pun melihatnya ,
Dengan teruja aku bercakap 'Samalah kita pun duduk Tmn Desa Jaya jugakk!'
Dengan tiada perasaan BFF hanya berkata 'Oh yeke' sambil tersenyum
dan aku membalas senyuman itu balik (Babak 2 , habis)

Keesokkan harinyaaa , hari rabu dan kami budak UPSR ada kelas tambahan di STAR2 Before balik:
BFF : Awk kita cakap sikit bole tak ?
Aku : Apa dia ?
BFF : Tp kita malulah
Aku : ??? Cakaplah apa
BFF : Hmmm , kita nk tumpang balik bolee tak ?
Aku : (Sedikit tertawa) Hah ? Bolee lah
BFF : Ayh kita tk dpt amik , dia suh tumpang awk
Aku : Oh bolee lah tk kesah pun
Sejak hari itu kami pun saling tumpang menumpang HIHI dan hubungan kami pun semakin akrab dari hari ke hari Seperti isi dengan kuku tauuu Mampuss BM punyee pengaruhlah ni 

Dan setelah mengenali BFF , baru lah aku amengetahui bahawa dia bukan lah seorang yang aku jangkakan
Hal ini kerana , dia sangat garang memarahi adiknya , Herry 
Dia sangat rancak bercerita tentang perkara yg berlaku di sekolah kpd Ayhnya , Encik Mahmud 
Dia sangat kuat berkomplot dengan , mamanya Puan Anis 
dan Dia sangat kecoh kepoh bising dengan aku Hahahaha :D 

Okay dan ini aku rasa berkat CIKGU IKA yang menyuruh aku menukar tempat telah memberikan aku seorang sahabat baru yang sangat COMEL ;)


TERIMA KASIH CIKGU :) SAYANG CIKGU 
Dan untuk pengetahuan anda semua , cikgu ni cantik GILAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!
Tu jehhhhh .

Dan aku pun ingin memohon maaf kepada BFF atas segalanya
Maafkan kita tauu , SUSUE :( 
Maaf jika kita selalu tipu awk dulu 
Maaf jika awk tersinggung dgn kita ke hehh 
Kita harap awk paham , kitakn suka bergurau Jgn amik hati dengan ap yg kita ckp selama ini tauuu 
Hmm , rindu dekat awak Hahaha Semua cakap , tahun ni kita dah tk rapat dengan awk :'( Sedih gilaaaa bila dengar org ckp mcmtu Tk sama kelas jehhh kan Hmbhhhhhhh tp apa dorg cakap tu mmg betul pun act Nk buat mcmne masing-masing dh dgn kawan baru masing-masingkan :( Hahhhhhhhhhhh !! Tension/Sedih/Meraunggg/Meroyan semuanya ada sekarang Kalau itu takdirnyaa , nk buat lagu manakan Tp kita harap , kita akan akrab seperti dulu lagilah Jgn lah disebabkan 'TK SAMA KELAS' terus tk rapatkan Sedih betol kalau mcmtu tauuuu Huhuuuu 

Mampus mlm-mlm ni mmg senang sikit aku nk touching kan K enoff Bye Aku rindu BFF aku .



TQ :')